Arról már beszéltünk, hogyan kell a tavaszi, melegebb időjárásra felkészíteni autónkat. Illetve az is egyértelmű, hogy mikor kell a téli illetve nyári abroncsokat lecserélni. Azonban az már kevésbé köztudott, hogy mikor esedékes az abroncs cseréje és érdemes beszerezni az újakat. Az alábbiakban összeszedtünk néhány intő jelet, ami azt mutatja, ideje a cserének, illetve hogyan tudod te magad ellenőrizni az abroncsok minőségét. 

 

Az abroncs profilmélysége

A hatósági előírások szerint ha a nyári gumik profilmélysége kevesebb, mint 1,6 milliméter, már fel sem szabad szerelni az abroncsokat az autókra, a közlekedés ilyenkor már veszélyessé válik. Ez otthon legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, ha fogsz egy 100 ft-os érmét. Ha a mélység megfelelő, az ezüst részt nem láthatod. Egyes szakértők azonban a 3 milliméteres mélységet tartják valóban biztonságosnak, mert a gumik kopásával nőhet az autó vízen való felúszásának veszélye is. 

 

Kopottság, az abroncs minősége

Használatbavételtől függően különböző módon alakulhat az abroncsok minősége.  Ha szakadások, komolyabb sérülések vannak a felületén, akkor le kell cserélni azokat. Ha kidudorodás, vagy hólyag látható a gumikon, akkor gyors cserére van szükség, hiszen bármikor defektet kaphatunk. Figyeljük meg a kopási mintázatot. Ha egyenetlen, érdemes szakemberrel megfelelően beállítani az abroncsokat.  Elhasználódásuk mérséklése érdekében a szakemberek azt tanácsolják, hogy szezononként más-más pozícióra helyezzük a gumikat az autónkon. Fontos azonban, hogy ha elkopott vagy sérült valamelyik kerekünk, akkor a vele azonos tengelyen forgót is ki kell cserélni. És sose kombináljuk a nyári-téli abroncsokat egy szetten belül! 

 

Élettartam

Az elhasználódásnak rengeteg tényezője lehet, nagyban függ az igénybevétel mértékétől, milyen utakon járunk az autóval stb. Tehát nincs arra szabály, hány év alatt kell az abroncsokat lecserélni. Azonban az elmondható, hogy 8-10 év után általában elévülnek a gumik, és újat kell beszereznünk. Fontos, hogy garnitúrát szerezzünk be, egyszerre cseréljük le mind a négy abroncsot. A gumik gyártásának időpontját pedig egyszerűen kiolvashatjuk a felületükön megtalálható DOT számból. A szám második részében az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig a gyártási évet mutatja.

 

Légnyomás

Fontos, hogy a kerekek légnyomását rendszeresen ellenőrizzük. A nem megfelelően felpumpált abroncsok egyenetlenül kopnak, ezáltal csökken az élettartamuk és több üzemanyagot is fogyaszt az autónk ennek köszönhetően. Sőt, autónk nehezebbe lesz kontrollálható

Sok márkaszerviz fordít erre figyelmet a szervizek alkalmával, mint ahogy a leszerelt téli gumikat is tárolják. Ha viszont otthon szeretnénk tárolni az abroncsainkat, mindenképpen száraz, hűvös helyen fénytől védve tegyük. A hő,a közvetlen napfény és a nedvesség meggyorsíthatja az abroncsok természetes elöregedését. A gumikat minden esetben a szennyeződésektől alaposan megtisztítva és állítva pakoljuk el, felnire szerelve azonban egymásra fektetve tároljuk őket.

Hívjon most!