Rengeteg hatás éri használat közben az autót, így legalább a téli-nyári kerékcsere során esedékes a futómű beállítás is. Elmondjuk, miért vedd komolyan.

A futómű felépítése

„Ez csak egy kerék: gumi és felni”. Az egyszerű ember körülbelül ennyit tud az autók felépítéséről, pedig a futómű talán az egyik legfontosabb része az autónknak. Ezért fontos, hogy megfelelően karban legyenek tartva. A futómű alapvető feladata, hogy optimálisan feküdjön fel az autónk az úttestre, ezáltal biztonságos legyen a közlekedés. Ehhez nyilvánvalóan megfelelő gumiabroncs is kell, de a gumi rendhagyó kopása utalhat arra, hogy szükség van a futómű beállítására.

A kerékfelfüggesztés köti össze az autó kerekeit az autó testével. A lengéscsillapító – ahogy a neve is jelzi – az úthibákból adódó lengéseket csökkenti, hatalmas rugók segítségével. Elég hatékonyan is teszi, hiszen jóval finomabban suhan  az autónk az úton, mintha mondjuk egy fakerékkel mennénk. Mindkettő kényes alkatrész, amelynek karbantartása fontos, hiszen súlyos következményei lehetnek, ha valamelyik nem működik megfelelően.

Futómű beállítása -gyors, de fontos

Hogy mennyire és milyen gyakran kell a futómű beállítást elvégezni, az függ attól, mennyit használjuk az autót, milyen utakon közlekedünk és attól is, hogyan vezetünk. A futómű beállítás bár gyors munka, mégis precizitást igényel. Emiatt sokszor kell szólni az autószerelőnek, hogy mindenképpen végezze el a kerékcserék alkalmával.

Futómű beállítás: 3 érv, miért vedd komolyan

Hogy megértsük, mivel jár a futómű beállítás, még 2 fontos dolgot kell megérteni. Az egyik, a kerék dőlésszöge. Ha rendellenes értéket mutat, a gumi nem megfelelően kopik, az autó nem fog megfelelően az úttestre feküdni és a kanyarodás is nehéz, vagy életveszélyes lehet. A másik a kerékösszetartás, amely az abroncsok első és hátsó része közötti távolság különbségét jelenti, amely ugyancsak a megfelelő kanyarodás miatt fontos.

Ezek azok az értékek, amik a futómű beállítás során korrigálnak és megfelelő értékekre állítanak. Maga a művelet nem egy költséges, pár ezer forintról van szó, amit ha rendszeresen elvégzünk, több tíz, vagy akár százezres problémák is megelőzhetünk. A futómű beállítás – bár legjobb esetben is akkor jön elő, ha gumit cserélünk – fényt deríthet magára a gumiabroncs hibájára (bár az magának a futómű rossz beállítására is utalhat), fék- vagy lengéscsillapító hibára is. Érdemes tehát komolyan venni, és ha más nem, nyaralás vagy hosszabb út előtt megnézetni egy autószerelővel az autót.

Hogy hogyan néz ez ki élőben, megmutatjuk>>

Ha út közben mégis gond adódna és autómentésre lenne szükséged, állunk rendelkezésre a nap 24 órájában! Keress minket bátran!

Hívjon most!