A casco biztosítás sokszor kisegít minket a bajból, ha olyan kárt okozunk az autóban, amelyért mi vagyunk a felelősek. De ide sorolhatók a természeti károk is. Nem minden esetben van amúgy rá szükség. De lássuk a szempontokat.

Mire jó a casco biztosítás?

Sok helyen szinte családtag az autó. Ezért is beszéltünk már sokat a megfelelő karbantartásról, a tavaszi és téli felkészítésről, a megfelelő takarításról is. Ha ennyi időt foglalkozunk az autóval és sok pénzt is költünk rá, akkor igenis kell még egy plusz, amivel sok kiadástól óvjuk meg magunkat. Biztos mindenkivel előfordult már – ha nem, akkor nagyon örülhet – hogy parkolóban meghúzták az autót és nem hagytak semmilyen elérhetőséget, vagy elverte a jég az autót és horpadások keletkeztek rajta, netán vihar után a faágak rongálták meg a karosszériát vagy a fényezést, egy felvágódó kavics pedig megrepesztette az üveget. Ezeknek a javítási költsége sokszor nem tíz, hanem százezrekben mérhető, ilyenkor viszont jól jön a casco, amely komoly segítséget nyújthat. Új és használt autóra is köthetünk casco biztosítást, de nem mindegy, mennyire idős az autónk, mert nem mindig éri meg. Sőt, általában 15 évnél idősebb autóra nem is köthetünk biztosítást.Casco biztosítás: mire jó és mire figyeljünk a megkötésekor?

Amit fontos tudni!

„A casco biztosítás a gépjármű eredeti gyári kivitelezésű alaptípusában és annak eredeti gyári kivitelezésű alkatrészeiben, tartozékaiban keletkezett károkra nyújt szolgáltatást. A jármű eredeti gyári kivitelezésű alaptípusától és annak eredeti gyári kivitelezésű alkatrészeitől és tartozékaitól eltérő tartozékokat a biztosító a jármű káridőponti értékének 10%-ig, külön díj megfizetése nélkül megtéríti”.

Ha teljes biztosítási csomagot kötünk, akkor a biztosítás kiterjed töréskárok, lopáskárok, elemi károk, és üvegtörés eseteire is. Természetes választhatunk rész-cascós csomagok közül is, ha mi akarjuk eldönteni, milyen sérülnél fizessen a biztosító.

A biztositas.hu felhívja a figyelmet: „A CASCO esetében is vannak olyan szituációk, amikor nem számíthatunk kártérítésre a biztosítótól. Ilyen például minden olyan sérülés, ami nem baleseti jelleggel keletkezett, például műszaki meghibásodás, alkatrészleválás, anyaghiba. A súlyos gondatlanságból elkövetett vagy szándékosan okozott baleset szintén a biztosító mentesülését vonja maga után. Ezen kívül fontos még kihangsúlyozni, hogy az autó üzembentartójának kármegelőzési kötelezettsége van, ami például lopáskár esetén azt jelenti, hogy tilos a jármű pótkulcsát vagy a forgalmi engedélyt az autóban tartani. Ilyenkor ugyanis ezeket át kell adnunk a biztosítónak, és eleshetünk a kártérítéstől, ha az autóval együtt ezeknek is nyoma veszett.  Az autóban keletkezett károk javításának egy részét a szerződőnek kell fizetnie – amikor meghatározzuk az önrészt, tulajdonképpen azt adjuk meg, hogy ez az összeg mekkora legyen. Az önrészt általában egy százalékos értékben és egy konkrét összegben is meghatározzák – a kettő közül mindig a magasabb összeget vonja le a biztosító a kártérítésből. Ez befolyásolja a biztosítási díjat is: minél nagyobb mértékű önrészt határozunk meg, annál alacsonyabb lesz a biztosítási díj, ám baleset bekövetkeztekor is annál nagyobb összeget kell nekünk fizetnünk.”

Mielőtt azonban választunk, érdemes egy átfogó összehasonlítást tenni, például itt>>

És ha út közben mégis gond adódna és autómentésre lenne szükséged, állunk rendelkezésre a nap 24 órájában! Keress minket bátran!

 

 

 

 

Hívjon most!